Docházím k Petře na „hlasovku“ nedlouho, ale musím říct, že již po první hodině jsem pocítil první změny, a to nejen na hlase, ale i v celkovém projevu. S každou další hodinou se o tom jenom utvrzuji.
Jsem povoláním učitel jazyků, lektor, hlas jako svůj pracovní nástroj používám aktivně přes dvacet let své praxe skupinové i individuální výuky. Nemám problém se vyjádřit, vystoupit na plénu, či třídu, jak se říká, „umluvit“, tedy zvládnout hlasový projev, co do intenzity, ale provázel mě neodbytný dojem, že mluvím tak, že mi nikdo „nerozumí“, a to často i v blízkém rozhovoru téte á téte. Tedy že má slova nedocházejí sluchu. Tím posledním impulzem, abych s tím začal něco dělat, bylo setkání s Pavlem Wieserem na jednom z jeho workshopů, a to především jeho kultivovaný hlasový i pohybový projev. To byla ta pravá inspirace, a také cesta ke kontaktu na Petru!
Pochopil jsem, že pokud se chci dále rozvíjet, a to nejen jako učitel či lektor ve svých profesních dovednostech, ale i jako bytost celistvá, bez zvládnutí hlasového projevu to nepůjde. Jsem rád, že jsem se touto cestou dal.
Petra přesně odhadne, kde vás „tlačí bota“. Má v rukávu celou škálu zajímavých a legračních cvičení, a to, k mému údivu, nejen hlasových, ale především pohybových, proto, aby tělo, jako náš ozvučný nástroj dostatečně rozhýbala, odblokovala, rozezněla, a v konečném důsledku vyladila. Tělo je vskutku jako hudební nástroj; ani s příliš napjatými, ani s povolenými strunami se hrát tak, aby to dobře znělo, zkrátka nedá.
Opět jsem se přesvědčil, jak je důležité propojení mysli, ducha, duše i těla, že musí být v harmonii, a že poloha a kvalita našeho hlasu velmi záleží na stavu mysli i duše a reflektuje náš vnitřní prostor. Práce s hlasem je tak pro mne další z dimenzí profesního, ale i spirituální rozvoje.